10 desember 2010

Katt, kattere, kattest

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å adoptere Rufsa, men rett før jeg skulle overta henne ble jeg spurt om å ta i mot kattemor med fire små. Siden Rufsa trives på Høgheim (kattehjemmet), ble vi enige om at det kunne jeg jo like gjerne gjøre.

Kattemor Malva med Mandel, Marikåpe, Marisko og Mogop kom så hjem til meg. Malva var tam, men kattungene skulle være sky og frese, så jeg hadde fått et prosjekt.

Marikåpe var den eneste som freste til meg - og det var to ganger før hun fant ut at jeg var grei og sovnet i hendene mine like etterpå. Resten sprang rundt, evig glade for å ha funnet seg husly for en god stund. Mandel (den lille grå) fikk problemer med magen og har hatt forstoppelse. Det skal være i orden nå, men han har hatt en fæl uke og hylt mye. Han er nesten halvparten av de andre i størrelse, så han har litt å ta igjen, men siden matlysten er der, går det nok fort.



Etter å ha pleid lille Mandel ekstra, har han vist seg som en skikkelig kosegutt med duremotoren i full gang bare jeg klør han på magen. Børsting tar han med knusende ro og malelyder. Det er ikke tvil om at han blir værende hos meg. Han har nemlig sjarmert meg i senk og det går ikke an å gi i fra seg en så vakker katt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar