10 januar 2011

Oh no I didn't!

Jo, det gjorde jeg. Snart kommer Canon 100mm F2.8 USM Macro hjem til meg. Etter neste 24 timer med surfing etter det ene og det andre, nesten kjøp av Canon 60 mm Macro, fant jeg ut at jeg kunne like gjerne bare bestille det og bli ferdig med det hele. Jeg har ikke råd til det nye objektivet med IS (bildestabilisator) og det er macro-objektiv jeg har lengtet mest etter, så Canon 70-200 F4 L får det bli til sommeren.

Canon 100mm F2.8 USM Macro er et knallobjektiv hvor du får mye objektiv for pengene. Jeg betalte 4150,- hos Dustin Home og det er det billigste jeg har funnet det til så langt, nytt vel og merke. Det kan brukes, først og fremst, til nærbilder, men også portrett og for å ta bilder på avstand. Dette blir bra!

Bilder fra The Digital Picture sin vurdering av objektivet:














Det er alltid lurt å ha motlysblender både for motlyset og beskyttelse av frontelementet på objektivet. ET-67 heter modellen beregnet for dette objektivet og koster fra 237,- + frakt. På Ebay finner du det samme typen til 48,- inkl. frakt, kupp kaller jeg sånn! Jeg har kjøpt min nåværende motlysblender på Ebay og det er ikke noe i veien med den.

Det er bra jeg har ekstra lang kameraveske, for dette blir langt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar