23 juni 2010

Jeg sikler etter


Canon 50D hus, endelig har jeg klart å bestemme meg. Valget har vært fram og tilbake mellom 1000D-450D-500D-550D, (jeg vurderte et øyeblikk å titte på Nikon også) til jeg plutselig fikk øyne opp for 50D. Ingen vei tilbake nå - eller jo, hvis det viser seg at jeg har for små hender...
Et knallbra objektiv eller flere står også på ønskelisten/innkjøpslisten. Det er synd ingen jeg kjenner skal til USA i nærmeste fremtid, for det er veldig mye billigere der borte...

Det tok tid å finne ut hvilket kamerahus jeg skulle gå for, men det å finne det første objektivet jeg skal kjøpe er ti ganger vanskeligere! Det går an å kjøpe 50D-kit for 6250,-, men jeg er usikker på om det er rette objektivet (Canon EF-S 18-55mm F3.5-5.6 IS) til mitt bruk. Det går jo an å starte der, og så utvide etter hvert, men jeg vil ikke risikere å måtte kjøpe et nytt objektiv nesten med en gang fordi jeg får behov for det...

Det er en jungel av objektiv og meninger der ute, HJÆLP!

Jeg fant en side: http://www.objektivguide.com/ som jeg skal sjekke ut når jeg kommer hjem. Nå må jeg nemlig straks stenge butikken - endelig! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar