01 august 2011

Den lille hemmeligheten

I dag kom den lille hemmeligheten hjem til meg: 


Et lite, langhåret syrisk gullhamster. Det er ei jente og skal være ca 9 uker gammel. Hun er helskjønn og har romstert masse i buret helt siden hun kom hit. Bildet var det eneste hvor hun satt i ro i mer enn to sekunder og selvfølgelig fikk jeg med burbunnen. Men det kommer flere bilder i morgen!

Her ligger den lille pelsdotten i flytteboksen, jeg måtte nemlig sette inn et rør mellom 1. og 2. platå inn mot veggen. Jeg skal gå litt mer inn på bur og utstyr senere. Nå er det umulig å ta bra bilder siden det er så mørkt. 

Det virker som den lille pelsdotten liker buret sitt og har allerede flyttet inn i huset og ommøblert litt rundt omkring. Mandel syns det var uhyre festlig å sitte og se på pelsdotten, mens Miley var litt mer skeptisk og prøver mer å finne ut av hva i alle dager dette er for noe rart. Pelsdotten var ikke det minste redd da det store hodet til Mandel dukket opp foran buret og de har snust mye på hverandre. Miley og Eddie har også hilst snute mot snute, så det går veldig bra så langt. Jeg ble nødt til å legge noe oppå buret for Miley syns det var den beste plassen å observere fra. Kanskje ikke den beste måte å ønske en liten pelsdott velkommen inn i sitt nye hjem... 

Foreløpig er pelsdotten uten navn, men jeg har et forslag jeg prøver ut. Jeg er åpen for innspill og har du et passende navn er det bare å rope ut. Det kommer vel ikke som noen bombe at det må starte på M

5 kommentarer:

  1. For en søt liten hemmelighet da!

    Jeg har også et lite problem med at Chloe skal ligge oppå buret til Chinchillaen. Virker jo ikke særlig komfertabelt, men det SKAL hun.

    Jeg tror ikke chinchillaen har noe i mot det lenger, heldigvis.

    SvarSlett
  2. Så søt den er! Hvorfor har du fått den? Molly, Mail, Mojo

    SvarSlett
  3. Ahhh...så artig (selv om jeg er litt redd smådyr...hehe). Men gleder meg til å se masse bilder av henne etterhvert :)
    Hun var veldig søt da :)

    Da jeg skulle passe rottene til min nevø, turte jeg ikke å ta i dem :p

    Artig at Mandel og pelsdotten har fått "hilst" på hverandre :)

    SvarSlett
  4. Hamster er det eneste av gnagere jeg liker, så jeg skjønner godt at du ikke turte å ta i rottene. Det hadde ikke jeg heller gjort :)

    Gleder meg til jeg kan ha henne ut sånn at jeg slipper å ta bilder med gitter foran. Foreløpig har det bare blitt uklare bilder av en liten hvit klump. Skjønnheten hennes vises ikke så godt da :-P

    SvarSlett