12 mars 2011

Fotokurs gjennomført

I dag var andre dag med fotokurs og workshop, skulle gjerne hatt en uke til! Det var et utrolig bra kurs, både Eivind og Stian er veldig gode formidlere av fotokunnskaper. Selv om jeg kunne alt om det tekniske fra før, hva det er og gjør osv. så er det alltid greit å få høre det på nye måter, dessuten kommer det alltid noen tips og triks inni mellom. Jeg har lært mye på disse to dagene og det jeg lærte mest av var workshop'en i dag. Vi fikk noen oppgaver som vi skulle løse alene i løpet av noen timer. En av oppgavene var å ta et portrett av en fremmed person. Det verste var å måtte spørre noen, tre sa nei før jeg gikk og spiste i stedet. Mens jeg satt i ro kom det en mann bort til meg, stinket av sprit, men veldig hyggelig for det. Jeg tok meg selv i å glise hele tiden mens han var der for det han sa var så ut av ingen sammenheng og helt rart. Jeg spurte om å få ta bilder av han og det fikk jeg. Det var en herlig måte å gjøre det på, det å snakke med han og bare knipse i vei uten at han tenkte over det. Jeg fikk noen bra bilder, men det jeg leverte inn og snakket om til de andre var det her:


Jeg liker uttrykket hans, det litt slitne preget over han og at jeg fikk så god kontakt med han. Tilbakemeldingene var gode, hihi, jeg fryder meg, og det viser at jeg har lært noe! Nå har jeg fått enda mer lyst til å ta portrettbilder, noe jeg har tenkt på lenge. Ikke bare "rett opp og ned se hit"-portretter, men litt mer sånn som dette, knipse i vei og fange opp noe av personligheten, inntrykket osv.

Kurset til Eivind Røhne og Stian Schioldborg anbefales på det sterkeste! Hvis de kommer opp til Trondheim for mer videregående kurs så henger jeg meg på igjen - uten tvil.

2 kommentarer:

  1. Hei Mari! Takk for veldig hyggelig tilbakemelding på kurshelgen, og gøy å høre at du kunne tenkt deg en uke til! Og vi kommer nok tilbake til Trondheim, for vi har jo både casekurs og et helt nytt lyskurs som er på trappene.

    Ha en strålende uke!

    Hilsen Eivind

    SvarSlett
  2. Bra bilde. Skikkelig stemning!

    SvarSlett